انرژی های پاک به طبیعت آسیب می رسانند؟

به گزارش بلاگ پو، نتایج مطالعات نشان می دهد که انرژی های پاک مانند انرژی خورشیدی و بادی، اثرات زیست محیطی دارند که نباید نادیده گرفته شوند، اما باز هم برای استفاده، نسبت به سایر انرژی ها پیشرو هستند.

انرژی های پاک به طبیعت آسیب می رسانند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ارث، معمولا انرژی خورشیدی و انرژی بادی، موردنظر هواداران محیط زیست هستند، اما هر نوع انرژی برای محیط زیست هزینه دارد و انرژی بادی و خورشیدی هم از این قاعده مستثنی نیستند. استفاده از قدرت باد، یکی از پاک ترین و پایدارترین راه های فراوری برق است، زیرا فراوری آلودگی های سمی و انتشار گازهای گلخانه ای را ندارد.

انرژی بادی، فراوان، خاتمه ناپذیر، مقرون به صرفه و جایگزین مناسب و قابل توجهی برای سوخت های فسیلی است، اما می تواند آسیب هایی به محیط زیست وارد سازد.

طبق آنالیز ها، توربین های بادی، سالانه عامل از بین رفتن خفاش ها و پرندگان بسیاری هستند و یا پانل های خورشیدی که در کویر قرار می گیرند، محیط زیست این مناطق را به خطر می اندازند، زیرا زیستگاه حیوانات بومی را اشغال می نمایند.

محققان هم چنین تاکید کردند که اجرای ملزومات اولیه برای انرژی خورشیدی و بادی، منجر به ایجاد آلایندگی برای محیط زیست می گردد. برای مثال، پانل های خورشیدی برای ساخته شدن، احتیاج به فلز و پلاستیک دارند و توربین های بادی هم احتیاج به مقدار زیادی بتن داشته که هرکدام باعث ایجاد آلودگی می شوند.

نتایج آنالیز ها نشان می دهد، از آنجاکه این راه های فراوری انرژی، مقرون به صرفه ترین نوع فراوری انرژی هستند، باید تمهیداتی برای کمتر آسیب رساندن آن ها به محیط زیست اندیشیده گردد، مثلا قرار دادن توربین های بادی در مناطقی که پرندگان و خفاش ها کمتر در آنجا تردد دارند.

هم چنین، با توجه به استفاده بیش تر از انرژی خورشیدی، دفع پانل های خورشیدی طی دو یا سه دهه آینده، مسائل بسیاری ایجاد می نماید، زیرا این زباله ها به راحتی قابل بازیافت نیستند.

پیش بینی شده است که پسماندهای خورشیدی می توانند تا سال 2050 به 78 میلیون تن برسند بدون آن که بتوان آن ها را مجددا بازیافت کرد. این به آن معنی است که بسیاری از زباله ها، منجر به بروز مسائلی برای انسان ها خواهند شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3422

به "انرژی های پاک به طبیعت آسیب می رسانند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انرژی های پاک به طبیعت آسیب می رسانند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید