انتظارات نابجا از دانشجویان دکتری ، دانشجویان برای خروج از کشور ترغیب می شوند خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی گفت: به دانشجوی دکتری خود تقریبا هیچ پولی نمی دهیم و اگر هم می دهیم بسیار ناچیز است و با این مقدار حقوق انتظار هم داریم دانشجویان دکتری در کشور بمانند. خب این انتظارات نابجاست.

انتظارات نابجا از دانشجویان دکتری ، دانشجویان برای خروج از کشور ترغیب می شوند خبرنگاران

بابک شکری، معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره خروج نخبگان از کشور گفت: باید چشم انداز خوبی در جامعه ایجاد گردد تا دانشجویان نخبه در کشور باقی بمانند. از مهم ترین مسائل بحث ثبات مالی و امنیت شغلی است که متاسفانه اکنون این دو مورد در شرایط مناسبی قرار ندارند.

وی ادامه داد: از طرفی فرض کنید یک دانشجوی مقطع دکتری زمانی که در خارج از کشور تحصیل می کند دانشگاه به او هزار یورو حقوق می دهد به همین دلیل بیش از پیش ترغیب می گردد تا از کشور خارج گردد؛ این در حالی است که ما به دانشجوی دکتری خود تقریبا هیچ پولی نمی دهیم و اگر هم می دهیم بسیار ناچیز است و با این مقدار حقوق انتظار هم داریم دانشجویان دکتری در کشور بمانند و پس از آن در کشور کار هم نمایند. خب این انتظارات نابجاست.

شکری با بیان اینکه باید انتظارات خود را معقول کنیم و با توجه به شرایط کشور سعی کنیم که دانشجویان و نخبگان که آینده سازان کشور هستند در کشور باقی بمانند؛ اظهار کرد: اگر افراد نخبه از کشور خارج شوند ما به فقر ژنتیکی مبتلا خواهیم شد؛ بنابراین باید برای این مشکل برنامه منسجم چندین ساله داشته باشیم. بعضی اقدامات اگر انجام داده نگردد، چند سال دیگر کشور دچار ضرر خواهد شد و اگر همان زمان بخواهید آن معضل را برطرف کنید پس از ده یا 20 سال دیگر پاسخ خواهید گرفت؛ بنابراین احتیاج به برنامه ریزی دارد.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: از آنجایی که دانشگاه شهید بهشتی پارک و مرکز رشد دارد فعالیت های خوبی در جهت کارافرینی دانشجویان خود نموده است. به عنوان نمونه در هر دانشکده یک مرکز رشد ایجاد نموده ایم تا ارتباط با دانشجویان افزایش یابد.

وی در سرانجام اظهار داشت: برای مهارت افزایی دانشجویان وزارت علوم آیین نامه ای را تخصیص داده است که به موجب ان دانشگاه شهید بهشتی نیز فعالیت هایی انجام می دهد. هم از لحاظ تئوری و هم از لحاظ عملی که اساتید می توانند دانشجویان خود را آموزش دهند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45354

به "انتظارات نابجا از دانشجویان دکتری ، دانشجویان برای خروج از کشور ترغیب می شوند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتظارات نابجا از دانشجویان دکتری ، دانشجویان برای خروج از کشور ترغیب می شوند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید