امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2023 به کدام کشور می رسد؟

به گزارش بلاگ پو، کشور های چین و کره جنوبی، 2 گزینه نهایی AFC برای برگزاری جام ملت های آسیا 2023 هستند.

امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2023 به کدام کشور می رسد؟

به گزارش ، هفدهمین دوره جام ملت های آسیا 2019 امارات در حالی ساعتی پیش به انتها رسید که تیم ملی فوتبال قطر پیروز شد با گلزنی المعزعلی - اکرم عفیف - عبدالعزیز حاتم مقابل ژاپن به پیروزی برسد و عنوان قهرمانی را کسب کند. این تیم برای نخستین بار به مقام قهرمانی آسیا رسید و نشان داد برای جام جهانی 2022 قطر برنامه ریزی خوبی نموده است.

البته کنفدراسیون فوتبال آسیا برای جام ملت های آسیا 2023 هنوز میزبانی را انتخاب ننموده است، اما به نظر می رسد به دلیل اینکه جام هفدهم در امارات برگزار گردید، میزبان دوره بعد از شرق آسیا انتخاب خواهد شد که گزینه های اصلی AFC دو کشور چین و کره جنوبی هستند. قرار است 19 می 2019 (29 اردیبهشت 1397) میزبان جام ملت ها در کنگره سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب گردد که به نظر می رسد شانس کره ای ها بیشتر باشد.

ابتدا کشور های کره جنوبی، چین، هند، اندونزی و تایلند برای میزبانی در جام ملت ها 2023 نامزد شدند، اما سپس هند، اندونزی و تایلند به دلیل تکمیل نبودن مدارک و ... از بین گزینه ها حذف شدند و اکنون کره جنوبی و چین نامزد های اصلی هستند.

این 2 کشور در آسیا سابقه میزبانی دارند. کره ای ها در سال 1960 میزبان مسابقات بودند که به مقام قهرمانی رسیدند و از طرفی دیگر چین نیز یکبار در سال 2004 میزبان شد که با پیروزی مقابل تیم ملی ایران با یاری داور توانست مجوز حضور در فینال را بدست آورد، اما با نتیجه 3 بر یک مغلوب ژاپن شد و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

جام ملت ها 2023 مانند 2019 با حضور 24 تیم برگزار می گردد که چینی ها 12 شهر را برای میزبانی پیشنهاد دادند. بزرگترین استادیوم چین با ظرفیت 81 هزار نفر در شهر پکن واقع شده است و کم ظرفیت ترین هم در شهر لویانگو است. کره ای ها نیز برای کسب میزبانی در جام هجدهم 8 شهر را پیشنهاد دادند که استادیوم سوون سامسونگ با 43,959 بزرگترین استادیوم آن ها است.

جام ملت ها در سال 2023 برگزار می گردد و باید دید تاریخ برای کره ای ها یا چینی ها تکرار می گردد یا اینکه تیم ملی فوتبال ایران پس از 47 سال به قهرمانی خواهد رسید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4367

به "امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2023 به کدام کشور می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتیاز میزبانی جام ملت های آسیا 2023 به کدام کشور می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید