اقدامات حفاظتی و سامان دهی قلعه تاریخی بختک در آذربایجان شرقی ادامه می یابد

به گزارش بلاگ پو، مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه بختک لیلان از تداوم اقدامات حفاظتی و ساماندهی قلعه تاریخی بختک اطلاع داد.

اقدامات حفاظتی و سامان دهی قلعه تاریخی بختک در آذربایجان شرقی ادامه می یابد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وحید خادمی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملکان و مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه بختک لیلان با اشاره به این که مراحل حفاظت و ساماندهی آثار معماری، قلعه تاریخی بختک در حال تداوم است، ادامه داد: در سال های گذشته، عملیات کاوش در این محوطه تاریخی اجرا شده و اکنون اقدامات حفاظتی و سامان دهی آثار معماری این قلعه تاریخی در حال اجراست.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ملکان با اشاره به اینکه طی سال های گذشته در اطراف قلعه بختک دیوار کاهگلی حفاظتی ساخته شده بود، گفت: پس از اتمام کاوش ها و شروع اقدامات سامان دهی، دیواره کاهگلی پیرامون آثار معماری این قلعه برای حفاظت از تغییرات آب و هوایی ساخته شد، تا در مراحل بعدی دیواره حفاظتی خشتی جایگزین آن گردد.

خادمی با بیان اینکه در مراحل اخیر قلعه بختک، دیوار خشتی حفاظتی در حال ساخت است، گفت: با توجه به شرایط جوی شهرستان و لزوم حفاظت بیشتر آثار معماری از این تغییرات، دیوار کاهگلی که پیش از این طی سال های گذشته ساخته شده بود تخریب و دیوار خشتی حفاظتی پیرامون دیوار و برج اصلی این قلعه در حال ساخت است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12046

به "اقدامات حفاظتی و سامان دهی قلعه تاریخی بختک در آذربایجان شرقی ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات حفاظتی و سامان دهی قلعه تاریخی بختک در آذربایجان شرقی ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید