استرس، قلب را گشاد می کند؟

به گزارش بلاگ پو، با شیوع بیماری های قلب و عروق، نگرانی های زیادی در بین عامه مردم شکل می گیرد و بسیاری از مردم حالت های گوناگونی را که در زندگی روزمره خود با آن روبرو اند به اشتباه به علایم قلبی عروقی نسبت می دهند. مثلا بسیاری می پرسند: من خیلی حرص و جوش می خورم.

استرس، قلب را گشاد می کند؟

استرس، قلب را گشاد می کند؟

با شیوع بیماری های قلب و عروق، نگرانی های زیادی در بین عامه مردم شکل می گیرد و بسکمک از مردم حالت های گوناگونی را که در زندگی روزمره خود با آن روبرو اند به اشتباه به علایم قلبی عروقی نسبت می دهند. مثلا بسکمک می پرسند: من خیلی حرص و جوش می خورم.

آیا استرس قلبم را گشاد می کند؟

اجازه بدهید برای رفع نگرانی تان توضیحاتی را ارایه دهم. قلب ما چهار حفره دارد که هر کدام از آنها ممکن است گشاد شود. البته آنچه مردم گشادی قلب می نامند، در مورد حفره بطن چپ قلب است چون این گشادی اغلب به نارسایی قلب منجر می شود و اما دلایل گشادی حفرات قلب بسیارند که شایع ترین دلیل آن بیماری های ایسکمی (تنگی عروق) قلب هستند. در اثر این بیماری ها، خون به عضله نمی رسد و امکان سکته قلبی به وجود می آید. بعد از سکته، خاصیت انقباضی عضله ای که در ناحیه سکته از بین رفته است کاهش می یابد و قلب با مکانیسم جبرانی کار بیشتری می کند. این فعالیت مضاعف به گشادی حفرات قلبی منجر می شود.

بیماری های دریچه ای دلیل دیگر گشادی حفرات قلبی هستند چون زمانی که قلب ما دریچه های نارسا و ناکارآمدی داشته باشد مجبور است فعالیت بیشتری بکند که این فعالیت اضافه سبب می شود رشته های عضلانی قلب، بعد از مدتی کش بیایند. با ادامه این فرایند و کش آمدن عضلات قلب، پمپاژ خون به طور صحیح صورت نمی گیرد و حفره ای که دریچه اش خراب است به مرور گشاد می شود. بیماری های دیگری هم هستند که با همین مکانیسم به گشادی قلب منجر می شوند. از آن جمله فشار خون است که اگر درمان نشود، سبب گشادی قلب می شود. در ضمنً عوامل ایجاد کننده فشار خون مانند سیگار و چربی بالا جزو ریسک های به وجود آورنده بیماری های ایسکمی قلب است و طی همان مراحلی که گفته شد، می تواند به گشادی حفرات قلب بینجامد.

برخی از بیماری ها به صورت غیرمستقیم می توانند موجب گشادی قلب شوند مانند بیماران کلیوی که دیالیز می شوند و عملکرد نادرست کلیه های آنها مواد سمی را در خون بالا می برد و قلب را مجبور به فعالیت بیشتر و در نتیجه گشادی حفرات می کند. فردی که دچار گشادی حفرات قلبی باشد معمولا قادر به فعالیت است اما خیلی زود خسته شده، دچار تپش قلب و تنگی نفس شده و باید استراحت کند. البته صرف داشتن این علایم برای تشخیص بیماری کافی نیست و توصیه می کنم برای تشخیص درست و معاینه کامل به پزشک متخصص مراجعه نمایید. پزشک قلب با انجام اکو بیماری شما را شناسایی می کند و بر اساس دلیل بیماری به درمان بیماری شما می پردازد. برای پیشگیری از گشادی حفرات قلب، به خصوص در افرادی که زمینه های بیماری های ذکر شده که باعث بروز این بیماری می شوند را دارند، می توانیم با تغییر روش زندگی و شرایط تغذیه ای بیمار فرایند پیشرفت بیماری را کندتر کنیم. استراحت خوب و داشتن فعالیت مناسب با سن و سال به همه کمک می کند تا از بروز بیماری های قلبی جلوگیری کنند.

منبع: http://www.salamat.com

ae

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 54419

به "استرس، قلب را گشاد می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس، قلب را گشاد می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید