اختصاص ندادن ارز دولتی، علت افزایش قیمت حبوبات

به گزارش بلاگ پو، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اختصاص ندادن ارز دولتی به حبوبات را علت اصلی افزایش قیمت این محصول در بازار دانست.

اختصاص ندادن ارز دولتی، علت افزایش قیمت حبوبات

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر جواد تشکری اظهارکرد: در گذشته ارز برای واردات محصول حبوبات نیز اختصاص می یافت و همین امر سبب می شد تا قیمت این محصول در بازار نیز کم باشد اما دیگر ارز دولتی به این محصول اختصاص نمی یابد و همین امر نیز سبب شده تا قیمت آن در بازار افزایش یابد.

وی با اشاره به این که علاوه بر آن در گذشته کشاورزان این استان تمایلی به کشت حبوبات در این استان نداشتند، شرح داد: در حقیقت کشت حبوبات در این استان به دو صورت دیم و آبی انجام می شود که بیشتر حبوبات کشت شده به صورت دیم است.

تشکری افزود: اما در چند سال گذشته خشکسالی های اتفاق افتاده سبب شده است تا کشاورزان استان نتوانند محصول حبوبات چندانی برداشت کنند و از سوی دیگر برداشت حبوبات دیم به علت این که ساقه های آنها کوتاه است، به صورت سنتی انجام می شود.

وی ادامه داد: کشت سنتی نیز سبب می شود تا هزینه های کارگری برای کشاورز افزایش یابد در نتیجه سودی عاید کشاورزی نمی شد و همین امر عاملی بود تا کشاورز از کشت حبوبات هراس داشته باشد.

این مقام مسئول شرح داد: اما افزایش قیمت حبوبات سبب شده تا دیگر از کشت این محصول ترسی نداشته باشند و در حال حاضر 60 درصد از برنامه کشت این محصول در استان خراسان شمالی انجام شده و انتظار می رود با بارندگی های خوب در سال 99 بقیه برنامه نیز انجام شود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24473

به "اختصاص ندادن ارز دولتی، علت افزایش قیمت حبوبات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص ندادن ارز دولتی، علت افزایش قیمت حبوبات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید