اجلاس گفت و گوی تمدن های آسیایی با حضور ایران در پکن شروع شد

به گزارش بلاگ پو، پکن- خبرنگاران- اجلاس بین المللی گفت و گوی تمدن های آسیا با حضور مقامات، مسئولان و گروه های فرهنگی و هنری از 47 کشور دنیا از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز چهارشنبه در پکن پایتخت چین شروع شد.

اجلاس گفت و گوی تمدن های آسیایی با حضور ایران در پکن شروع شد

در این اجلاس که با سخنرانی شی جین پینگ رییس جمهوری چین شروع شد نمایندگانی از 47 کشور از قاره آسیا و بعضی از کشورهای دیگر خارج از این قاره درباره مسایل مختلف منطقه ای و بین المللی رایزنی خواهند کرد.

از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر محمد کشاورز زاده سفیر ایران در چین، مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی در بخش هفته فیلم آسیا، گروه موسیقی روناک در بخش موسیقی، رییس موزه ملی ایران در بخش تمدن های کهن آسیا، دکتر اسماعیلی استاد دانشگاه شهید بهشتی و حسین خلیفی نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ایران در چین نیز در بخش مردم به مردم شرکت نموده اند.

موضوع اصلی این اجلاس مبادلات و درک متقابل تمدن های آسیایی و جامعه بشری با سرنوشت مشترک است.

هدف این اجلاس انتقال و پخش دستاوردهای درخشان تمدن های کشورهای آسیا و دنیا، ایجاد سکوی یادگیری متقابل و توسعه مشترک تمدن ها و افزایش اطمینان در فرهنگ های آسیایی است.

یاری به اعتماد متقابل و هماهنگی آسیا، اجماع تفاهم مشترک توسعه آسیا و تحریک استعداد نوآوری آسیا با هدف ایجاد جامعه آسیا با سرنوشت مشترک و جامعه بشری با سرنوشت مشترک و پشتیبانی معنوی از دیگر اهداف این اجلاس است.

در حاشیه این اجلاس نیز چندین نمایشگاه و جشنواره فرهنگی در موضوعات مختلف توسط وزارت فرهنگ و گردشگری چین از جمله نمایشگاه گردشگری و فرهنگی آسیایی، نمایشگاه تمدن های آسیایی و نمایشگاه هنر دیجیتال آسیا دایر شده است.

مرکز رسانه ای این اجلاس بین المللی نیز از روز دوشنبه گشایش یافته بود.

بر اساس گزارش کمیته اطلاع رسانی این اجلاس، سه هزار و 700 داوطلب از 39 دانشگاه از جمله دانشگاه رسانه های چین، دانشگاه زبان های خارجی پکن، دانشگاه تربیت معلم پکن و 12 موسسه از جمله گروه شوئو گانگ برای خدمت رسانی به شرکت کنندگان در این اجلاس آموزش دیده اند.

**آساق**1904**

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7135

به "اجلاس گفت و گوی تمدن های آسیایی با حضور ایران در پکن شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس گفت و گوی تمدن های آسیایی با حضور ایران در پکن شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید