اتحادیه میهنی کردستان عراق حمله پهپادی ترکیه را محکوم کرد

به گزارش بلاگ پو، فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق حمله پهپادی ترکیه در شمال عراق را محکوم نموده و از بغداد خواست تا حاکمیت این کشور را حفظ کند.

اتحادیه میهنی کردستان عراق حمله پهپادی ترکیه را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق در بیانیه ای حمله موشکی روز چهارشنبه ترکیه به به نزدیکی شهر مخمور را محکوم کرد.

در این بیانیه از مصطفی الکاظمی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه جدید عراق خواسته شده که حاکمیت کشور را حفظ و در توافقات و تبادلات تجاری با ترکیه بازنگری کند.

در ادامه بیانیه آمده است: ترکیه اخیرا با انجام حملات پهپادی به اردوگاه پناهندگان در داخل خاک عراق، بار دیگر حاکمیت کشور عراق را نقض نموده است و باعث به بار آمدن تلفات جانی و اقتصادی و ایجاد رعب و وحشت میان ساکنان شده است که این صلح و ثبات منطقه را تهدید می نماید.

فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام نمود: ادامه حملات ترکیه به خاک عراق و نقض حریم هوایی این کشور را محکوم می کنیم و از نخست وزیر مکلف می خواهیم که در توافقات تجاری خود با این کشورها تجدید نظر کند.

پیش از این، کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق نیز با انتشار بیانیه ای حملات ترکیه به مناطق استقرار چادرهای آوارگان عراقی در شمال این کشور را محکوم کرد.

کمیسیون مزبور در بیانیه خود آورده است: بعضی مناطق منطقه کردستان عراق سه شنب شب هدف حمله موشکی نیروی هوایی ترکیه نهاده شد و این امر باعث هراس شدید مردم مناطق مسکونی اطراف شد.

این بیانیه اضافه نمود: کمیسیون تکرار این نوع حملات نظامی را در سایه سکوت عجیب دولتی و رسانه ای محکوم می نماید و از دولت فدرال و دولت محلی منطقه کردستان عراق می خواهد که نقش خود را در یافتن راه چاره های مسالمت آمیز برای جلوگیری از تکرار این نوع حملات ایفا نمایند.

مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق دیروز چهارشنبه گفت که در حمله پهپادی ترکیه به اردوگاه خانواده های تُرک آواره در نزدیکی شهر مخمور، دو زن کشته شدند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24090

به "اتحادیه میهنی کردستان عراق حمله پهپادی ترکیه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه میهنی کردستان عراق حمله پهپادی ترکیه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید