آیا گروه خونی A در برابر کرونا آسیب پذیرتر است؟

به گزارش بلاگ پو، ز لحاظ ویروس شناسی فعلاً منطقی برای آن وجود ندارد، زیرا ویروس وارد گلبول های قرمز نمی گردد، اما می توان گفت که بعضی ژنتیک ها نسبت به ویروس حساس ترند، اگر بدن فردی از لحاظ ژنتیکی بتواند گیرنده ویروس را فراوری کند، بدن آن فرد نسبت به ویروس حساس می گردد.

آیا گروه خونی A در برابر کرونا آسیب پذیرتر است؟

چندی پیش مطلبی با عنوان ادعای محققان چینی: آسیب پذیری بیشتر گروه خونی A. در مقابل ویروس کرونا منتشر شد. در این مطلب عنوان شده بود که محققان چینی دریافتند که افراد با گروه خونی A. نسبت به دیگر گروه های خونی در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند؛ این ادعای محققان چینی بر پایه یک مطالعه مقدماتی بوده و هنوز به اثبات علمی نرسیده است.

به همین دلیل از دکتر مریم واعظ جلالی، متخصص ویروس شناسی درباره تأثیر گروه خونی افراد بر ابتلا به کرونا پرسیدیم.

دکتر واعظ جلالی درباره تأثیر گروه های خونی در ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: این فرض نمی تواند صحت داشته باشد و از لحاظ ویروس شناسی فعلاً منطقی برای آن وجود ندارد، زیرا ویروس وارد گلبول های قرمز نمی گردد، اما می توان گفت که بعضی ژنتیک ها نسبت به ویروس حساس ترند، اگر بدن فردی از لحاظ ژنتیکی بتواند گیرنده ویروس را فراوری کند، بدن آن فرد نسبت به ویروس حساس می گردد.

واعظ جلالی در مورد سرم درمانی در بیماران مبتلا به کرونا، توضیح داد: از این روش برای فراوری واکسن های زیادی استفاده می گردد برای مثال در اوایل زمانی که هپاتیت B. شناخته شد، خون افراد مبتلا به هپاتیت B. را که بهبود یافته بودند به دست آوردیم و آنتی بادی ضد هپاتیت B. را استخراج کردیم و وارد بدن افراد سالم کردیم و به این ترتیب افراد در برابر این بیماری واکسینه شدند، اما در بیماری کرونا، اینکه آنتی بادی های فراوری شده چقدر بتوانند در محیط بیولوژیک هم ویروس را خنثی نمایند جای بحث دارد.

برای اینکه مطمئن شویم سرم درمانی در از بین بردن ویروس مؤثر است یا خیر باید مکانیسم از بین رفتن ویروس را نیز بشناسیم و این امر احتیاج به تحقیقات بیشتری دارد.

این متخصص ویروس شناسی با تأکید بر ضرورت توجه نکردن افراد به شایعات مطرح شده در فضای مجازی، گفت: بعضی افراد می گویند، چون ویروس سرمادوست است، پس غذا های با طبع گرم آن را از بین می برد و در نتیجه این شایعات، قیمت بعضی مواد غذایی نیز افزایش می یابد؛ در حالیکه چنین ادعاهایی، ریشه علمی ندارد.

وی تأکید کرد: برای رسیدن به واقعیت های علمی باید اجازه بدهیم زمان بگذرد تا اطلاعات کاملی درباره ویروس کرونا پیدا کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: فرادید
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22310

به "آیا گروه خونی A در برابر کرونا آسیب پذیرتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گروه خونی A در برابر کرونا آسیب پذیرتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید