آمریکا برای خروج کامل نیروها از افغانستان تا سال 2021 شرط گذاشت

به گزارش بلاگ پو، درحالیکه براساس توافقنامه آمریکا و طالبان، همه نیروهای آمریکایی باید تا می سال 2021 بطور کامل افغانستان را ترک نمایند، وزیر خارجه آمریکا برای خروج این نیروها 3 شرط مشخص کرد.

آمریکا برای خروج کامل نیروها از افغانستان تا سال 2021 شرط گذاشت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به بریتبارت نیوز گفت که فرایند صلح افغانستان در مسیری واقع شده است که خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور را تا آوریل یا می سال 2021 ممکن می سازد اما تأکید کرد که خروج کامل نیروهای آمریکایی تا بهار سال آینده میلادی مستلزم اجرای 3 شرط توسط دولت افغانستان و طالبان است.

پامپئو توضیح داد که شرط نخست درباره تعهدات مبارزه با گروه های تروریستی خارجی بویژه القاعده است که نباید اجازه حضور و فعالیت در خاک افغانستان را داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا شرط دوم را نیز مشارکت واقعی در مذاکرات بین الافغانی دانست و تأکید کرد که حضور فیزیکی در اتاق مذاکرات کافی نیست و دو طرف باید گفت وگوهای جدی داشته باشند و برای دستیابی به صلح کوشش نمایند.

وی دلیل سوم را نیز مسئولیت دولت افغانستان و طالبان برای جلوگیری از کوشش ها برای تخریب فرایند صلح دانست و توضیح داد که آمریکا میزان پایبندی به این شروط را اندازه گیری خواهد نمود.

پامپئو ادامه داد: یک سری از معیارها برای مبارزه با تروریسم وجود دارد که کاملاً به طور واضح بیان شده است، ما اقدامات را آنالیز می کنیم و اگر تطابق کافی وجود داشته باشد رئیس جمهور تصمیم می گیرد که سطح نیروها به صفر کاهش یابد.

وی افزود که ترامپ دو هدف دارد؛ یکی اینکه سطح نیروها را کاهش داده و همه را به خانه بازگرداند و دوم اینکه امنیت ملی آمریکا تامین گردد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین توضیح داد که چالش اصلی در مذاکرات بین الافغانی مسئله دولت آینده افغانستان و توافق تقسیم قدرت است و موضوع تقسیم قدرت و تشکیل دولت آینده محور مذاکرات خواهد بود.

آمریکا در حالی برای خروج نیروها از افغانستان شروط جدیدی از جمله جدیت در میز مذاکرات را مطرح نموده و تأکید دارد این مسائل را ارزیابی و اندازه گیری می نماید که این شروط مبهم است و بعضی کارشناسان می گویند آمریکا برای تخطی از توافقنامه قطر و جلوگیری از خروج کامل نیروها از افغانستان کوشش می نماید.

.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34074

به "آمریکا برای خروج کامل نیروها از افغانستان تا سال 2021 شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای خروج کامل نیروها از افغانستان تا سال 2021 شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید