آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت افراد می گذارد؟

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/آذربایجان شرقی فوق تخصص بیماری های ریوی گفت: آلودگی هوا در کوتاه مدت منجر به بروز مسائل تنفسی در قسمت فوقانی ریه، سرفه های تحریکی، خارش گلو، آب ریزش چشم و بینی، تنگی نفس، سردرد و مسائل گوارشی مانند حالت تهوع و استفراغ در افراد می گردد.

آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت افراد می گذارد؟

دکتر محمد اسماعیل حجازی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: آلودگی هوا در طولانی مدت منجر به تشدید علائم و حملات بیماری های مزمن قلبی و ریوی، کوفتگی بدن، احساس خستگی، سردردهای طولانی، کاهش تمرکز، افت سطح هوشیاری، آسیب های ریوی در قسمت های تحتانی و همچنین باعث ایجاد هموگلوبین غیرطبیعی در خون می گردد.

وی با ارائه توصیه هایی در رابطه با پیشگیری از اثرات آلودگی هوا، گفت: در روزهایی که هوا آلوده است، شهروندان رفت و آمدهای خود را به حداقل رسانده و در پارک های داخل شهر ورزش ننمایند.

وی با بیان این که دوچرخه سواری میزان تاثیرات آلودگی بر ریه را افزایش می دهد، اضافه کرد: شهروندانی که روزانه برای رفت و آمد از دوچرخه استفاده می نمایند، بهتر در زمان آلودگی هوا، از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمایند.

استفاده از ماسک فیلتردار برای مقابله با اثرات آلودگی هوا

حجازی استفاده از ویتامین ها و مایعات را در دفع سموم و افزایش مکانیزم دفاعی سلول های بدن موثر دانست و گفت: برای مقابله با اثرات آلودگی هوا، استفاده از ماسک های فیلتردار توصیه می گردد.

وی در این خصوص تشریح کرد: در صورت دسترسی نداشتن به ماسک های فیلتردار و یا گران بودن این نوع ماسک برای مصرف روزانه، از دو عدد ماسک معمولی به همراه گاز استریل استفاده گردد.

این فوق تخصص بیماری های ریه با بیان این که بچه ها، افراد مسن، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری های مزمن قلبی و ریوی از جمله گروه های حساس جامعه هستند، اضافه کرد: بچه ها، ریسک پذیری بالایی در مقابل آلودگی هوا دارند و افراد بزرگسال نیز باید با احتیاط بالا و کمترین زمان ممکن در سطح شهر حضور داشته باشند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18150

به "آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت افراد می گذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت افراد می گذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید