آخرین تحولات افغانستان بررسی شد

به گزارش بلاگ پو، آخرین تحولات افغانستان در نشست ویدئو کنفرانسی مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران بررسی شد.

آخرین تحولات افغانستان بررسی شد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، با توجه به تحولات سریع و گسترده در افغانستان و همسو با تحرکات دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایران در این ارتباط از جمله تماس وزیر امور خارجه ایران با مقامات افغانستان و همچنین وزرای امور خارجه منطقه در این مورد، مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی با حضور مقامات و شخصیتهای دولتی و غیر دولتی بین المللی آخرین تحولات افغانستان را مورد بررسی و مصاحبه قرار داد.

در این نشست علاوه بر نمایندگان ویژه سازمان ملل و اتحادیه اروپا در امور افغانستان، نمایندگان ویژه و یا مقامات و کارشناسان ارشد کشورهایی مانند نروژ، آلمان، آمریکا، ازبکستان، افغانستان، هند، پاکستان، روسیه و بلژیک، فرانسه شرکت داشتند.

بررسی آخرین شرایط مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان ،سناریوهای محتمل در خصوص آینده دولت افغانستان، ترتیبات شرکت در قدرت از سوی مقامات سیاسی این کشور و همچنین چالش های ملی، منطقه ای و بین المللی و نیز تبعات نامطلوب نادیده دریافت دستاوردهای مردم افغانستان در قریب به دو دهه گذشته ، مبانی و چارچوبهای دموکراتیک مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان از جمله موارد مورد بحث و مصاحبه قرار گرفته در این نشست ویدئو کنفرانسی بود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24033

به "آخرین تحولات افغانستان بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تحولات افغانستان بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید